VEAD AUTO MÜÜMISEL

Auto müümine on enamus inimeste jaoks kõrvaline tegevus ja pigem soovitakse sellega lihtsalt ja kiirelt ühele poole saada. Sellegipoolest on tegu suure tehinguga ja automüüki ei tasuks suhtuda liiga kergekäeliselt. FERATI automüügi ekspert, Oliver Nurmik, toob välja 5 peamist automüügis tehtavat viga.



1.Teadmatus auto tegelikkusest väärtusest


Sujuva ja hea müügiprotsessi tagamiseks peab teadma oma auto väärtust. Palju on inimesi, kes paiskavad auto turule liiga kallilt. Tavaliselt on selle taga arvamus, et see auto on paremini hooldatud ja oluliselt paremas korras kui kõik teised turul. Paraku arvab seda peaaegu iga autoomanik ja suure tõenäosusega reaalsus selline ei ole. Tänapäeval on kliendid teadlikumad ning ülehinnatud autosid ei osteta. Pärast mitu kuud kestnud müügiprotsessi, on turuhind juba oluliselt langenud ja lõpuks peab esialgu kallilt müüki pandud auto hinda langetama, kui seda oli alguses tarvis teha. Samuti on ka olukordi, kus auto pannakse müüki liiga odavalt. Müük võib küll toimuda kiirelt, aga hiljem saadakse aru, et auto anti ära olematu raha eest.


FERATI nõuanne – küsi auto müügihinna leidmiseks abi automüügi ekspertidelt või mõnelt autohuvilisest tuttavalt, et saaksid oma auto mõistliku aja ja õiglase hinnaga müüdud.


2. Proovisõidud potentsiaalsete ostjatega


Ette võib tulla olukordi, et huviline soovib autot näha just kui oled sõpradega või perega tulnud metsamatkalt või pole lihtsalt nädalaid autoga pesulasse jõudnud. Autoga proovisõitu tehes on esmamulje kõige olulisem ja kui selleks on porine auto, mille tagaistmel on eelmise nädala McDonaldsi kotid, siis võite isegi arvata, mis mulje sellest jääb. Auto võib olla tehniliselt ideaalses korras ja täpselt see, mida klient otsib, aga kui esmamulje on halb, siis võib tehing juba proovisõidul katki jääda.


FERATI nõuanne – enne igat proovisõitu korista auto prügist ja tee kasvõi kiire käsipesula külastus. Kui aega on rohkem ja tegemist suurema tehinguga, siis tasuks teha korralik süvapesu.


3. Vigased või puudulikud müügikuulutused


Kui su müügikuulutuses ei ole kõiki detaile, või veel hullem - ei vasta tegelikkusele, siis raiskad nii ostja kui ka enda aega. Oluline on lisada nii palju informatsiooni kui võimalik, et ei oleks hiljem ebameeldivaid üllatusi.

Iga kuulutus peab sisaldama põhilisi andmeid nagu registreerimisaasta, mark, mudel, läbisõit ja lisavarustus. Samuti oleks hea lisada viimased hooldused, õli vahetused ja rehvide seisukorra. Muidugi, kui autol esineb ilmselgeid puuduseid, tuleb ka seda mainida - ära varja neid.


Ära mõtle välja valesid oma auto kohta. Tänapäeva teadlik ostja saab neist teada ühte või teist moodi.


FERATI nõuanne – rõhk hea kuulutuse tegemisele. See hoiab kokku enda ja potentsiaalsete ostjate aega. Samuti vähendab oluliselt riski hilisemateks arusaamatusteks ja probleemideks.


4. Halvad müügipildid


Tänapäeva maailm on väga visuaalne ja inimeste tähelepanu võitmine on raskem kui kunagi varem. Teil võib olla turul kõige parem auto, aga kui see on pildistatud telefoniga pimedas keldris ja väriseva käega, siis ei pruugi seda keegi isegi autoportaalides märgata. Kliendi jaoks on oluline näha autot iga nurga alt nii seest kui väljast. Kui kuulutuses on ainult pildid auto ühest küljest, tekib kahtlus, mis teiselpool on ja vastupidi. Pildid peavad olema tehtud puhtast autost, päevasel ajal ja mitme erineva nurga alt.


FERATI nõuanne – kallima auto müümisel kaalu professionaalse fotosessiooni tegemist. See nõuab natuke aega ja raha, aga lõpptulemus ja kogu müügiprotsess on oluliselt lihtsam.


5. Ei kasutata ära kõiki autoreklaamimise võimalusi


Alatihti tehakse valmis kuulutus, pannakse ülesse automüügiportaali ja jäädakse pöidlad pihus kõnesid ootama. Tänapäeval on väga palju võimalusi oma auto kuulutamiseks, tuleb lihtsalt olla seal, kus on ostjad – sotsiaalmeedias. Sotsiaalmeedia on tänapäeval kõige efektiivsem müügikanal, kus veedavad aega 90% inimestest. Kasutades sotsiaalmeedia kontosid, saad seda kuulutada oma profiilil ja jagada seda oma sõpradega. Samuti on olemas palju autohuviliste gruppe ja võimalus on ka tasulist reklaami katsetada, et kuulutus jõuaks kiiremini õigete inimesteni.


FERATI nõuanne – kasuta ära sotsiaalmeedia võimalusi! Selliselt kiirendad ostjani jõudmise protsessi.

914 views

 FERATI OÜ

Reg. nr 14950099

 

Tel: +372 53 456 268

info@ferati.ee

 

  • Instagram
  • Facebook
  • Linkedin
Numbrisilt.png